Etiketter

Leta i den här bloggen

Sidor

onsdag 23 juni 2010

Berättelsen om mina Föräldrar 4 1974

Den 20/2 1974 på min födelsedag föddes min tredje dotter Linda.Här är vi hemma och hälsar på mor o Far en sommardag.Far tyckte om små lugna barn,satt gärna så här med dom i sitt knä.Många av barnbarnen har blivit matade med änglamat av morfar,(bulle mosad i kaffe med grädde)Det blev även Linda den här dagen,kanske lite för liten för det,men morfar tyckte inte att det kunde skada, o det gjorde det ju inte heller att han sen efter matningen(till min systers förfäran )drog upp sin näsduk ur fickan o torkade Linda om munnen tog hon någon skada av.
Om Far tyckte om stillsamma barn så va det tvärt om med Mormor,hon tyckte om livliga barn,här bakar hon nog liten kaka med Lindas syster 1åriga Jenny.


















Kanske Jenny va lite för livlig även för mormor,för här har jag fått ta över.
















Detta är de sista korten som togs av min Far,Vid jultid 1974 blev han sjuk och gick bort på min födelsedag 20/2 1975. Far fick se och hålla arton av sina tjugo barnbarn, min yngsta dotter Cicci föddes i juli 1975 och brorsans yngsta dotter Jennifer föddes i december samma år så tyvär fick dom aldrig sitta i morfars knä o bli matade med änglamat.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar